Пређи на главни садржај

Молитва за оне који свесно греше

Постоји мишљење међу одређеним православним верницима, али и неким духовницима, да је погрешно или беспотребно молити се за оне који свесно живе грешним животом. Наше је, како кажу, да онима који греше скренемо пажњу на последице греха, упутимо их на Јеванђеље, и ту наша делатност престаје. Главни аргумент онима који то тврде је то да Бог ништа не жели на силу, па ни људско спасење. Ако је неко решио да пропадне, ми то нашим молитвама не можемо да исправимо против његове воље, већ ћемо само бригом за њега погоршати своје стање. Овакво мишљење је погрешно и потпуно нехришћанско. Са хришћанске тачке гледишта, постоји више разлога зашто је, не само исправно, него и преко потребно молити се за ближње који су потпали под грех и кренули погрешним путем. 

Молити се за некога ко је у заблуди ни на кој начин није кршење његове слободе, већ заправо одраз наше. Кршити нечију слободу значи наметати му мишљење, иако чак ни тада слобода коју нам Бог даје није прекршена - он и даље има право да бира. Чак и кад свесно бира оно погрешно, нада да ће се вратити на прави пут увек постоји. Ниједна људска одлука није коначна. Наше је да се молимо Богу за ближњег, а Он ће сам наћи пут до људског срца. Никад не можемо да знамо и предвидимо начине на које Бог одвраћа људе са погрешног пута, већ да се надамо да ће онај за ког се молимо прихватити Божији позив који ће сигурно уследити. Хришћани треба да своју веру сведоче љубављу, а молитва за другог је највиши облик испољавања љубави. И сам Христос каже да ''не требају здрави лекаре, већ болесни''. Стога су наше молитве много потребније ближњима који су духовно оболели и који су на погрешном путу.

Чак и када нас ближњи отворено повређује својим начином живота, молитва за њега не сме да престаје, колико год нам то било тешко. Управо је то одраз истинске љубави. Што је ситуација безнадежнија, што је неко више огрезао у грех и порок, утолико је потребнија милост Божија коју тражимо у својим молитвама. Често је то и једини начин на који на таквог човека можемо да утичемо, јер ''што је људима немогуће, Богу је могуће''. Тада уместо очајања над његовим начином живота, ми добијамо наду у његово спасење.

Овакав став такође је погубан и по нас саме. Осуђујући друге за њихове грехе, ми уздижемо себе сматрајући да нису вредни тога да ''трошимо'' своје молитве на њих. Љубав се не троши, она се само увећава. Нико на свету није недостојан наше љубави, па чак ни они који нас својим начином живота отворено повређују. Хришћанска Љубав разликује се од тренутно модерног схватања карме управо због тога што ''не тражи своје''. Хришћанин не прижељкује казну, већ искупљење брату који је на погрешном путу. 

Зато смо ми као Хришћани, много потребнији онима који су ван Цркве него онима који су у њој. Колико год да је неопходно молити се за браћу у Христу, још смо потребнији онима који још нису спознали Истину, иако је много лакше ''учаурити'' се у оквире црквене заједнице и бити само уз истомишљенике и оне који су на нашој страни. Колико год да је пријатно водити духовне разговоре са људима из Цркве, потребно је и напустити ту комфор зону, и помоћи онима који Цркви још нису пришли, или их подржати ако су кренули ка њој. 

На крају, ''да су сви Хришћани онакви какви треба да буду, на свету не би било безбожника.''

Коментари

Најчитанији текстови

Ијан Кертис (Џои Дивижн) - Бескрај говори

"Терет који носим, и поред унутрашњег склада, прихватам као проклетство, несрећну погодбу..." Већина људи зна како је тешко носити у себи бол због нечега. Свако је носи на свој начин и на различите начине се бори са њом. Ретко ко на крају из те борбе изађе као победник. Како је онда тешко носити у себи бол целог света? Како је то када вашој личној патњи додате патњу сваког појединца на свету, када вашој личној борби додате борбу неког клинца са улице, деца из прихватилишта, радника треће смене, проститутке, затвореника... Како је када вас поред личне немоћи да утичете на свој живота разара и немоћ да утичете на свет за који видите да ''у злу лежи''? Како је када фанатично тражите љубав у свету из кога је она протерана? Такав је био Ијан Кертис. Тако је настао ''Џои Дивижн''.

Како је будиста постао светогорац

На мом последњем путовању на Свету Гору срео сам искушеника- монаха из Кине.  Уствари, он ме је изненадио својим присуством. Православна раса (мантија прим. прир.) на кинеском човеку? Донекле сам се изненадио. Никада ово нисам видео раније изблиза, само у мисионарским сликама. Зар наследник велике културне традиције да прихвати Хришћанство? Моји пријатељи и ја радознало смо га питали о томе.

Андреј Тарковски - Борба за духовност у уметности

Aндреј Тарковски није најпознатији светски редитељ. Његови филмови не рекламирају се на великим билбордима, не најављују се данима и не приказују у ударним терминима на ТВ каналима. Његови филмови не служе да се опустите, уз храну и пиће убијете пар сати, насмејете се и забавите. Они нису храна за потрошачку културу данашњег друштва. Тарковски је остао становник Зоне из ''Сталкера'', зоне у коју се данас све више људи боји да уђе, јер им је светско шаренило и гламур много примамљивије. Филмови Андреја Тарковског не служе да на два сата заборавите на свет око себе, већ напротив, да преиспитате себе и сврху свог постојања.

Култура тетовирања у Православљу

Наше истраживање је покушај да се одговори на тему која заокупља све већу пажњу свих верника, а које неће садржати пристрасне и непоткрепљене закључке, што махом јесте случај. Намера овог чланка није ни промоција нити позив на неодмерено и непромишљено тетовирање (које овде треба да нађе своје утемељење). Наше мишљење не претендује да буде једино меродавно, али јесте сведочанство да православље није изолован случај када говоримо о култури тетовирања.

Мистични мотиви у песмама ВИС Идола

За време СФРЈ, у домаћим књижарама могла се наћи литература од римокатоличког мистицизма па све до далекоисточних философија и религија. За православну мисао, није било места. Разлог јасан, највећи конститутивни народ   требало је разграничити и поделити у сваком смислу, а православље је (бар традиционално) било већински вероисповедање у Срба. Отуда и пројекат Македонске Православне Цркве, црногорске нације, покрајинских граница из 1974. Управо у једној таквој атмосфери 1982. излази албум ВИС Идола под називом „Одбрана и последњи дани“, као својеврсна контрамера и истинска побуна.