Пређи на главни садржај

Који није са мном против мене је

На први поглед Господње речи да онај који није са њим јесте против њега, делују сасвим јасно. Шта се ту има више дискутовати? Или си са Богом или са мамоном, трећег пута једноставно нема. Данас живимо у времену када се људи масовно одричу и дистанцирају од Христа, читаве државе које су до скоро важиле за хришћанске више се не могу тако назвати. Ова епидемија одрицања од Христа нарочито је присутна међу младима (у којима запад предњачи, а ни исток не заостаје). Они не само да не желе да имају ишта са Њим већ се отворено, и врло ревносно стављају у позицију богобораца, антихриста – својски се трудећи да се у томе што више истакну.

Питање које се поставља јесте: шта те младе људе толико одбија од Христа, и не само одбија, него их чак подстиче да му се супротстављају са толиким жаром? Многи од нас ће рећи да је то просто дух овога света, да се он одувек противио Христовој науци, и да је одувек било мало оних који следе уски пут. Но да ли је заиста само то у питању? Постоји ли можда и нешто у нама као хришћанима што те људе толико одбија од Христа и Цркве?

Читајући о догодовштинама бенда Секс Пистолс, наишао сам на један врло смешан, али у исто време врло трагичан догађај. Наиме када су желели да свирају у једном велшком градићу, цела протестантска заједница је изашла да их спречи да уђу у халу, стојећи испред исте и певајући разне побожне песмице. Шлаг на торту је био пастор за диригентском палицом. Таква сцена тешко може да придобије младог човека. Пре ће га подстаћи на још већи бунт. Ако је то црква и ако је то хришћанство, у већини случајева он никако неће желети да буде део тога. Таквих примера „проповедања“ Христа нажалост има заиста много.

Многи ће рећи „али какве везе имамо ми православни са тиме? То су протестанти, они и нису аутентична Црква. Шта се нас тиче шта они раде?“ Али зар нема код нас православних, сличних ако не и горих примера, на ширем а исто тако и на личном нивоу?  Пре неколико година у Београду смо имали ситуацију где је један од наших „патриотских покрета“ организовао акцију лепљења плаката против Beer Festa, зато што се он одржава у време Успенског поста. Можда и намера није била лоша али тешко да ће то неког подстаћи да пости и да се одрекне својих неколико дана забаве. Готово сигурно ће један такав вид „проповедања“ и овде довести до контра реакције. На другој страни упоредимо то са Џастином (тада оцем Јованом) Марлером који је са својом монашком братијом одлазио управо на андерграунд концерте и фестивале како би тим младим људима пренео Христову поруку путем дељења Death To The World фанзина. Млади људи су већ довољно исфрустирирани и бунтовни због многих забрана које им овај свет намеће,  и ако им се и Црква још представи као нешто што ће им само ускраћивати ствари које воле, а притом не знајући шта ће од ње добити, неуспех је загарантован.

А опет колико пута се само може чути како верници својим пријатељима – неверницима, прете паклом и Божијом казном за грехе које чине, притом им никада заправо не говорећи да је Бог љубав и да он заиста не жели да ни они који греше погину већ да он хоће „да се сви људи спасу“.

Будимо опрезни и добро размислимо да ли смо ми као хришћани нашим ближњима, пријатељима, познаницима и свима око нас „светлост свету“ која ће им помоћи да пронађу Христа, или смо им ипак само камен спотицања на путу до Њега.

Коментари

Најчитанији текстови

Ијан Кертис (Џои Дивижн) - Бескрај говори

"Терет који носим, и поред унутрашњег склада, прихватам као проклетство, несрећну погодбу..." Већина људи зна како је тешко носити у себи бол због нечега. Свако је носи на свој начин и на различите начине се бори са њом. Ретко ко на крају из те борбе изађе као победник. Како је онда тешко носити у себи бол целог света? Како је то када вашој личној патњи додате патњу сваког појединца на свету, када вашој личној борби додате борбу неког клинца са улице, деца из прихватилишта, радника треће смене, проститутке, затвореника... Како је када вас поред личне немоћи да утичете на свој живота разара и немоћ да утичете на свет за који видите да ''у злу лежи''? Како је када фанатично тражите љубав у свету из кога је она протерана? Такав је био Ијан Кертис. Тако је настао ''Џои Дивижн''.

Како је будиста постао светогорац

На мом последњем путовању на Свету Гору срео сам искушеника- монаха из Кине.  Уствари, он ме је изненадио својим присуством. Православна раса (мантија прим. прир.) на кинеском човеку? Донекле сам се изненадио. Никада ово нисам видео раније изблиза, само у мисионарским сликама. Зар наследник велике културне традиције да прихвати Хришћанство? Моји пријатељи и ја радознало смо га питали о томе.

Андреј Тарковски - Борба за духовност у уметности

Aндреј Тарковски није најпознатији светски редитељ. Његови филмови не рекламирају се на великим билбордима, не најављују се данима и не приказују у ударним терминима на ТВ каналима. Његови филмови не служе да се опустите, уз храну и пиће убијете пар сати, насмејете се и забавите. Они нису храна за потрошачку културу данашњег друштва. Тарковски је остао становник Зоне из ''Сталкера'', зоне у коју се данас све више људи боји да уђе, јер им је светско шаренило и гламур много примамљивије. Филмови Андреја Тарковског не служе да на два сата заборавите на свет око себе, већ напротив, да преиспитате себе и сврху свог постојања.

Култура тетовирања у Православљу

Наше истраживање је покушај да се одговори на тему која заокупља све већу пажњу свих верника, а које неће садржати пристрасне и непоткрепљене закључке, што махом јесте случај. Намера овог чланка није ни промоција нити позив на неодмерено и непромишљено тетовирање (које овде треба да нађе своје утемељење). Наше мишљење не претендује да буде једино меродавно, али јесте сведочанство да православље није изолован случај када говоримо о култури тетовирања.

Мистични мотиви у песмама ВИС Идола

За време СФРЈ, у домаћим књижарама могла се наћи литература од римокатоличког мистицизма па све до далекоисточних философија и религија. За православну мисао, није било места. Разлог јасан, највећи конститутивни народ   требало је разграничити и поделити у сваком смислу, а православље је (бар традиционално) било већински вероисповедање у Срба. Отуда и пројекат Македонске Православне Цркве, црногорске нације, покрајинских граница из 1974. Управо у једној таквој атмосфери 1982. излази албум ВИС Идола под називом „Одбрана и последњи дани“, као својеврсна контрамера и истинска побуна.