Пређи на главни садржај

Заштитник незаштићених

Недавно је кружио снимак обреновачких сатаниста који су изговарајући мантре жртвовали пса. Да ствар буде бизарнија, свој злодело преносили су уживо са свог фејсбук профила. Сећам се речи свог друга од пре пар година који је рекао да верује у Бога, али да ђаволи и слично не постоје. Морамо бити свесни да је Нечастиви данас веома запослен и присутан у разним формама ‒ нити оре нити копа, већ вреба своју прилику. Своје слуге најпре тражи међу лабилним и различито исфрустрираним особама. Као истинска антитеза томе, јесте отац Исаија из манастира Илиње, који брине о напуштеним животињама.

Манастир Илиње је један од најмлађих православних манастира у Србији. Игуман манастира, отац Исаија познат је како кажу за њега „по ванвременској, вансеријској хуманости и племенитости.“ Манастир се налази 30 километара од Шапца, у селу Очаге. Број животиња које су до сада спасили и удомили се не зна!

Поред тога што збрињавају и лече повређене псе, запослени у овом манастиру, на сваких неколико дана спашавају нове. У последњих месец дана, на депонијама су пронашли два легла од укупно 8 штенаца.

Све су узели код себе и очистили од паразита. Свако удомљено штене, значи да се отвара место некој следећој незаштићеној души којој треба помоћ.
Као и сви ми, суочавају се са истим проблемима од стране људи који долазе у манастир: шта ће вам те животиње, боље да помажете гладној деци, болесним људима итд. Што ти дивни људи свакако и раде поред љубави према животињама. Животиње су део природе коју је Бог створио. Сви они заслужују да живе, једу и буду вољени ‒ каже Јелена Милошев која је желела да подели ову причу.

У недостатку емпатије, погрешног васпитања, и брзог живота које човеку не оставља простора за друге, данас се чак и међу хришћанима јавља небрига за оне којима је потребна наша помоћ, љубав и заштита. Као што често заборављамо на новозаветну заповест да „љубимо ближњега свога“, тако се заборавља и старозаветна заповест, дата човеку од Гопода приликом стварања света: „Потом рече Бог: Да начинимо човека по свом обличју, као што смо ми, који ће бити господар од риба морских и од птица небеских и од стоке и од целе земље и од свих животиња што се мичу по земљи.“ (Пост. 1, 26)

А шта значи бити господар у природи? Да ли то једноставно значи бити први, попут фараона, коме ће остала жива бића служити, и тиме испуњавати своју једину сврху?
Бити господар, значи бити попут Оца нашег Небеског. То значи бринути, чувати и волети оне којима смо надређени. Речено Христовим речима: „Који хоће да буде први нека буде од свих најзадњи и свима слуга.“ (Мк 9,35)

Јер ко пре свега не воли животиње, како може имати љубави за ближњег свога?
И обратно, ако не волимо ближњег свога, како да очујемо да ћемо волети животиње?

Уколико пожелите љубимца, оданог пријатеља, члана породице ‒ правац манастиру Илиње!

Коментари

Најчитанији текстови

Ијан Кертис (Џои Дивижн) - Бескрај говори

"Терет који носим, и поред унутрашњег склада, прихватам као проклетство, несрећну погодбу..." Већина људи зна како је тешко носити у себи бол због нечега. Свако је носи на свој начин и на различите начине се бори са њом. Ретко ко на крају из те борбе изађе као победник. Како је онда тешко носити у себи бол целог света? Како је то када вашој личној патњи додате патњу сваког појединца на свету, када вашој личној борби додате борбу неког клинца са улице, деца из прихватилишта, радника треће смене, проститутке, затвореника... Како је када вас поред личне немоћи да утичете на свој живота разара и немоћ да утичете на свет за који видите да ''у злу лежи''? Како је када фанатично тражите љубав у свету из кога је она протерана? Такав је био Ијан Кертис. Тако је настао ''Џои Дивижн''.

Како је будиста постао светогорац

На мом последњем путовању на Свету Гору срео сам искушеника- монаха из Кине.  Уствари, он ме је изненадио својим присуством. Православна раса (мантија прим. прир.) на кинеском човеку? Донекле сам се изненадио. Никада ово нисам видео раније изблиза, само у мисионарским сликама. Зар наследник велике културне традиције да прихвати Хришћанство? Моји пријатељи и ја радознало смо га питали о томе.

Андреј Тарковски - Борба за духовност у уметности

Aндреј Тарковски није најпознатији светски редитељ. Његови филмови не рекламирају се на великим билбордима, не најављују се данима и не приказују у ударним терминима на ТВ каналима. Његови филмови не служе да се опустите, уз храну и пиће убијете пар сати, насмејете се и забавите. Они нису храна за потрошачку културу данашњег друштва. Тарковски је остао становник Зоне из ''Сталкера'', зоне у коју се данас све више људи боји да уђе, јер им је светско шаренило и гламур много примамљивије. Филмови Андреја Тарковског не служе да на два сата заборавите на свет око себе, већ напротив, да преиспитате себе и сврху свог постојања.

Култура тетовирања у Православљу

Наше истраживање је покушај да се одговори на тему која заокупља све већу пажњу свих верника, а које неће садржати пристрасне и непоткрепљене закључке, што махом јесте случај. Намера овог чланка није ни промоција нити позив на неодмерено и непромишљено тетовирање (које овде треба да нађе своје утемељење). Наше мишљење не претендује да буде једино меродавно, али јесте сведочанство да православље није изолован случај када говоримо о култури тетовирања.

Мистични мотиви у песмама ВИС Идола

За време СФРЈ, у домаћим књижарама могла се наћи литература од римокатоличког мистицизма па све до далекоисточних философија и религија. За православну мисао, није било места. Разлог јасан, највећи конститутивни народ   требало је разграничити и поделити у сваком смислу, а православље је (бар традиционално) било већински вероисповедање у Срба. Отуда и пројекат Македонске Православне Цркве, црногорске нације, покрајинских граница из 1974. Управо у једној таквој атмосфери 1982. излази албум ВИС Идола под називом „Одбрана и последњи дани“, као својеврсна контрамера и истинска побуна.