Пређи на главни садржај

Поновно стрељање Царске породице

У данима када се навршава сто година од крваве Октобарске револуције, сведоци смо продужетка јекатеринбуршког злочина. Нова остварења из света седме уметности циљно прослављају почетак крвавог пира, и уздизања богоборне идеологије.

Пред великим датумом, када наредне године обележавамо стогодишњицу страдања свете царске породице, из Русије је у биоскопе стигао блокбастер „Матилда“ (рус. Матильда) који говори о наводној љубави између руског цара Николаја II и примабалерине Бољшој театра Матилде Кшесинске. Филм, најављен као „аутентичан“ на јако перфидан начин жели да светли образ Цара прикаже као слаб и порочан. Свако, ко је икада читао о Голготи царске породице, и животу сверуског императора, зна колико је он био скроман и привржен својој породици, водећи живот истинског хришћанина. Његова љубав према својој Родини и породици, његово човекољубље и морал, није се поколебало пред црвеним џелатима, смирено прихватајући своју смрт. Да се заиста радило о човеку који би своје крунисање дочекивао у наручју друге жене, то не би био човек који би без роптања погледао смрти у очи, већ човек који би у бегу, остао ухваћен, без лојаности своје породице и служитеља, који су понели исти крст.

Колико се положено наде и снаге у ово, у сржи, антируско и антиправославно остварење, говори податак да је у продукцију и гламурозне костиме уложено више од 25 милиона евра. Врхунац блаћења, је улога цара коју тумачи Ларс Ајдингер за кога се спекулише да је порно глумац. Овде се не ради о блаћењу светог цара мученика пред очима словенских народа, већ пред очима целога света. Аутошовинизам, подсмевање и ругање свему што је из твог народа, јесте тренд који је доласком либерализма и капитализма усвојен као пожељан модел понашања.

Ни Србија не заостаје. Како смо се одувек пратили у добру, тако се данас пратимо и у злу. Серија Драгана Бјелогрлића „Сенке над Балканом“ приказује руске емигранте, који су уточиште од хаоса револуције нашли у својој новој домовини краљевини СХС, као порочно друштво, жене лаког морала, и неукротиве наоружане козаке који се баве шверцовањем опијума. Како би се серији дао криминалистички тон, бира се најпре ни мање ни више него клање свештеника у сред Руске цркве у Београду.

Ово није изненађење. Са радом режисера Драгана Бјелогрлића упознали смо се у пројекту „Монтевидео, Бог те видео“ где је други самодржац, мученик и витешки краљ Александар, оплакан од светог владике Николаја, приказан као незаинтересовани млакоња за свој народ, а комунисти бунтовно-романтичарски. Као да се није радило о човеку који је посећивао своје другове и саборце у рововима Солунског фронта, и пао као једна од првих жртви бугарско-усташких сепаратиста и германофила.

Ипак, руски емигранти су у свој новој домовини, ма шта „нова историја“ рекла, оставили неизбрисив траг.  На стотине најлепших београдских и српских здања, дела су архитекте Николаја Краснова. Поменућемо и Александра Игњатовског, оснивача хируршке клинике, Георгија Острогорског визнатисту, Јурија Ракитина позоришног режисера, Степана Колешникова сликара, барона Петра Врангела главнокомадујућег снага Белих . На стотине лекара, научника, уметника, официра, војника, слугу Божијих, добило је своје место и својим радом се одужило српском и југословенском гостопримству. У Сремским Карловцима се налазио и Синод Руске Заграничне Цркве, док се руско монаштво на Светој Гори обновило управо приливом беле емиграције.

Зато је наша дужност, као православних хришћана, да исповедамо и сведочимо Истину, и да ма где били, и где год можемо, не ћутимо на лаж, и да је разобличавамо!
Десетина хиљада људи у Крсном ходу у Јекатербиргу сведоче приврженост Светој царској породици, и показују да не хули руски народ на светитеља Господњег, већ потомци и поклоници цареубица.

Радуј се Николају, Боговенчани Цару и велики Страстотерпче!

Коментари

Најчитанији текстови

Ијан Кертис (Џои Дивижн) - Бескрај говори

"Терет који носим, и поред унутрашњег склада, прихватам као проклетство, несрећну погодбу..." Већина људи зна како је тешко носити у себи бол због нечега. Свако је носи на свој начин и на различите начине се бори са њом. Ретко ко на крају из те борбе изађе као победник. Како је онда тешко носити у себи бол целог света? Како је то када вашој личној патњи додате патњу сваког појединца на свету, када вашој личној борби додате борбу неког клинца са улице, деца из прихватилишта, радника треће смене, проститутке, затвореника... Како је када вас поред личне немоћи да утичете на свој живота разара и немоћ да утичете на свет за који видите да ''у злу лежи''? Како је када фанатично тражите љубав у свету из кога је она протерана? Такав је био Ијан Кертис. Тако је настао ''Џои Дивижн''.

Како је будиста постао светогорац

На мом последњем путовању на Свету Гору срео сам искушеника- монаха из Кине.  Уствари, он ме је изненадио својим присуством. Православна раса (мантија прим. прир.) на кинеском човеку? Донекле сам се изненадио. Никада ово нисам видео раније изблиза, само у мисионарским сликама. Зар наследник велике културне традиције да прихвати Хришћанство? Моји пријатељи и ја радознало смо га питали о томе.

Андреј Тарковски - Борба за духовност у уметности

Aндреј Тарковски није најпознатији светски редитељ. Његови филмови не рекламирају се на великим билбордима, не најављују се данима и не приказују у ударним терминима на ТВ каналима. Његови филмови не служе да се опустите, уз храну и пиће убијете пар сати, насмејете се и забавите. Они нису храна за потрошачку културу данашњег друштва. Тарковски је остао становник Зоне из ''Сталкера'', зоне у коју се данас све више људи боји да уђе, јер им је светско шаренило и гламур много примамљивије. Филмови Андреја Тарковског не служе да на два сата заборавите на свет око себе, већ напротив, да преиспитате себе и сврху свог постојања.

Култура тетовирања у Православљу

Наше истраживање је покушај да се одговори на тему која заокупља све већу пажњу свих верника, а које неће садржати пристрасне и непоткрепљене закључке, што махом јесте случај. Намера овог чланка није ни промоција нити позив на неодмерено и непромишљено тетовирање (које овде треба да нађе своје утемељење). Наше мишљење не претендује да буде једино меродавно, али јесте сведочанство да православље није изолован случај када говоримо о култури тетовирања.

Мистични мотиви у песмама ВИС Идола

За време СФРЈ, у домаћим књижарама могла се наћи литература од римокатоличког мистицизма па све до далекоисточних философија и религија. За православну мисао, није било места. Разлог јасан, највећи конститутивни народ   требало је разграничити и поделити у сваком смислу, а православље је (бар традиционално) било већински вероисповедање у Срба. Отуда и пројекат Македонске Православне Цркве, црногорске нације, покрајинских граница из 1974. Управо у једној таквој атмосфери 1982. излази албум ВИС Идола под називом „Одбрана и последњи дани“, као својеврсна контрамера и истинска побуна.