Пређи на главни садржај

Живела сам много живота, али ниједан прави

Од четврте или пете године имала сам осећај вечности, то је најбоље што умем да опишем. Мисао је гласила овако: Ја сам увек постојала и увек ћу постојати. Довољна је једна погрешна премиса да човек скрене у лаж. Од кад знам за себе пратила ме је једна помисао која је происходила из моје природне радозналости и извртала је у прелест, надахнута гордошћу сујете коју су у мени хранили спољашњи подстицаји и хвале околине, као и самоиспуњујуће пророчанство, чијем су испуњењу допринеле моје природне способности у комбинацији са условима у којима сам одрасла.

Та помисао је гласила: „Твоје постојање је од изузетног значаја и дошла си у овај живот, не без разлога, већ да оствариш нешто „велико“.“ Не бивајући, премда крштена, утемељена на православном предању и литургијском ритму живота, моја душа у зачетку беше идеално тле за оперисање нечистих сила. Развијала се брзо, али противречно, у вечитој борби опсена знања овога света са смирењем семена крштења. Осећај посебности стварао је осећај одбачености од околине и обрнуто, а све је то био менталитет жртве, који је прикривао умишљеност и частољубље.

Требало је седамнаест година да ме чињенице и знања овог света коначно доведу до атеизма и потпуног осећаја личног бесмисла. Гладна вечности, црпила сам податке из свега, много сам читала, учила, бавила се науком, била једна од најбољих ученика, и све то, без икаквог труда, али мени ништа од тога није представљало ни проблем ни задовољство. Циљ је, дубоко у мени, увек била истина коју нисам налазила, у школи, момцима, алкохолу, летовању, изласцима. Ни у чему нисам уживала, а имала сам, по становишту света, савршене услове за то. Све ми је постало крајње досадно и упала сам у депресију.

Тада сам схватила да ја не знам ко сам, ни шта је живот. Да ништа нисам проживела и да немам шта да кажем. Тог тренутка се све променило. Упознала сам момка са којим ћу наредне 4 године провести у потпуном лудилу, о чему сам имала и „визију“. Почела сам да верујем у „нешто“, и тиме је почело моје агностичко трагање за смислом. Убрзо сам пробала разне врсте психоактивних супстанци, све у сврху истраживања, учила о разним источњачким праксама, медитацији, манифестацији, разним теоријама, вештичарењу, магији, прорицању, вишим димензијама постојања и томе слично. Била сам у лажи и лагала сам; била сам у незнању и, мислећи да знам, ширила сам га. Гатала сам и погађала, врачала и манифестовала. Све ми се вратило на зло и било ми је све горе и горе, али ја то нисам примећивала, јер сам се, надахнута месијанским духом, осећала значајно. Имала сам мисију, додуше стално неку нову, али у корену сваке била је жеља да цео свет учиним добрим и духовним. Веома амбициозно, с обзиром да сам била лажљива, плашљива и себична, а духовно прелешћена. Тумарајући кроз лавиринте ума у психоделичним искуствума, живела сам много живота, али ниједан прави. Сазнала сам толико лажи и то сматрала својом истином. Али та реч истина одјекивала је у мом тврдом срцу као куцање и отворило се.

Једног дана отишла сам на једно од мојих мистичних путовања, током којег сам мислила да умирем, и нисам се у потпуности вратила. Месецима касније покушавала сам да се вратим у реалност и много тога на путу оставила, факултет, пријатеље, навике, комплетну обману пређашњег живота, јер сам први пут у животу схватила, где тај пут на коме сам била, заиста води. У шизофренију. Знала сам то свим својим бићем, у кошмарним ноћима и улицама пуним таме, са чудним сликама на зидовима, у којима би ми се пред очима свет распадао и одаљавао од мене, у непосредном искуству параноје и страха од духовне смрти, јер сам увелико знала да физичка смрт није крај.

Тада, у моменту најтамније ноћи моје душе, како се то у Њу Ејџу назива, непозната особа ми шаље поруку, тврдећи да је мој Анђео чувар, и упућује ме да се вратим Богу. И ја спуштам свој его, јер ми је истина увек била изнад свега, како год то иронично деловало, и пристајем да кренем испочетка. Бића са којима сам остварила контакт на својим дотадашњим путешествијама нису волели то и показали су своје право „лице“, а ја сам их се одрекла, као и свих дарова које сам стекла надахнута нечистим духом, свих пракси, део по део одстрањујући гангрену и превијајући ране остатака мене. Не бих много описивала, рекла бих само да сам тада први пут у животу осетила покајање и то је био почетак мог преумљења. Захвална сам Богу што је чуо моје гребање вештичијих канџи, ја сама никада не бих схватила, да се истина не закључује, већ открива. И након свег лутања, нашла сам, и познала сам по плодовима. Слобода коју сам тражила далеко, била је ту, ограничена оковима мог знања, ометена развојем мојих сценарија, начина и зачина.

И робиња духа погађачког, познаде Цара Небеског и поста слободна, јер Он одагна од ње кнеза таме. Свака моја замисао је лаж наспрам премудрости Божије, јер је Његова воља савршена, а ја се молим да ми пода мудрости да је творим и заштити ме од ропске гордости пале људске природе.

Коментари

Најчитанији текстови

Ијан Кертис (Џои Дивижн) - Бескрај говори

"Терет који носим, и поред унутрашњег склада, прихватам као проклетство, несрећну погодбу..." Већина људи зна како је тешко носити у себи бол због нечега. Свако је носи на свој начин и на различите начине се бори са њом. Ретко ко на крају из те борбе изађе као победник. Како је онда тешко носити у себи бол целог света? Како је то када вашој личној патњи додате патњу сваког појединца на свету, када вашој личној борби додате борбу неког клинца са улице, деца из прихватилишта, радника треће смене, проститутке, затвореника... Како је када вас поред личне немоћи да утичете на свој живота разара и немоћ да утичете на свет за који видите да ''у злу лежи''? Како је када фанатично тражите љубав у свету из кога је она протерана? Такав је био Ијан Кертис. Тако је настао ''Џои Дивижн''.

Како је будиста постао светогорац

На мом последњем путовању на Свету Гору срео сам искушеника- монаха из Кине.  Уствари, он ме је изненадио својим присуством. Православна раса (мантија прим. прир.) на кинеском човеку? Донекле сам се изненадио. Никада ово нисам видео раније изблиза, само у мисионарским сликама. Зар наследник велике културне традиције да прихвати Хришћанство? Моји пријатељи и ја радознало смо га питали о томе.

Култура тетовирања у Православљу

Наше истраживање је покушај да се одговори на тему која заокупља све већу пажњу свих верника, а које неће садржати пристрасне и непоткрепљене закључке, што махом јесте случај. Намера овог чланка није ни промоција нити позив на неодмерено и непромишљено тетовирање (које овде треба да нађе своје утемељење). Наше мишљење не претендује да буде једино меродавно, али јесте сведочанство да православље није изолован случај када говоримо о култури тетовирања.

Андреј Тарковски - Борба за духовност у уметности

Aндреј Тарковски није најпознатији светски редитељ. Његови филмови не рекламирају се на великим билбордима, не најављују се данима и не приказују у ударним терминима на ТВ каналима. Његови филмови не служе да се опустите, уз храну и пиће убијете пар сати, насмејете се и забавите. Они нису храна за потрошачку културу данашњег друштва. Тарковски је остао становник Зоне из ''Сталкера'', зоне у коју се данас све више људи боји да уђе, јер им је светско шаренило и гламур много примамљивије. Филмови Андреја Тарковског не служе да на два сата заборавите на свет око себе, већ напротив, да преиспитате себе и сврху свог постојања.

Мистични мотиви у песмама ВИС Идола

За време СФРЈ, у домаћим књижарама могла се наћи литература од римокатоличког мистицизма па све до далекоисточних философија и религија. За православну мисао, није било места. Разлог јасан, највећи конститутивни народ   требало је разграничити и поделити у сваком смислу, а православље је (бар традиционално) било већински вероисповедање у Срба. Отуда и пројекат Македонске Православне Цркве, црногорске нације, покрајинских граница из 1974. Управо у једној таквој атмосфери 1982. излази албум ВИС Идола под називом „Одбрана и последњи дани“, као својеврсна контрамера и истинска побуна.